Thursday, May 6, 2010

Cerita blog baharu saya =)

Ini blog baru saya..
ya..ini blog baru saya..baru dicipta beberapa jam yang lalu..


kelahiran blog baharu ini bukanlah bermaksud blog lama dilupakan tetapi saya merasakan betapa perlunya saya untuk melahirkan blog baharu saya ini ..


pasti kalian tertanya-tanya mengapakah saya melahirkan blog ini bukan?? biarlah saya menjawabnya dengan ikhlas tulus dari hati yang suci murni..


ini jawapannya...,

ini adalah kerana,saya mahu merasa bebas dlm berkarya...kebebasan berkarya bermaksud saya bebas untuk menulis atau menaip(memandangkan pada zaman sekarang ini,kita hanya menaip didepan komputer) dalam apa jua medium bahasa yang dapat difahami oleh segenap lapisan masyarakat yang mahu membaca coretan blog-blog di alam maya.Saya mahu menjadi seorang penulis yang serba boleh di mana english(ohh maaf..) Inggeris boleh...melayu pun boleh...apabila saya merasa saya mahu menaip dalam english Inggeris,maka saya akan menuju ke blog satu lagi..iaitu: klik di sini



tambahan pula,bahasa melayu adalah bahasa ibunda saya..bahasa pertama saya belajar..bahasa rasmi negara saya...maka apalah salahnya jika saya melahirkan blog bahasa melayu saya ini kan? =)

******

tiba-tiba saya berasa pelik......?

tahukah anda mengapa?


sila baca entri ini dari mula sekali lagi..(maaf atas kesulitan,tapi bagus kalau anda baca entri ini sekali lagi sekarang )

******

sudah baca?

apa anda rasa??

apakah anda berasa seperti berada dalam kelas bahasa Melayu? atau apakah anda tidak berasa apa-apa?


hmm..tidak mengapalah...

saya berasa pelik kerana saya menulis sepenuhnya dalam ejaan baku...wah,sungguh aneh apabila saya baca kembali tulisan saya ini...

seingat saya,kali terakhir saya menulis seperti ini adalah ketika saya berada di tingkatan lima dalam mengarang karangan bahasa Melayu...

oh..tiba-tiba.. saya berasa rindu dengan kelas Cikgu Rizuan Atan(Guru BM saya semasa tingkatan 5)

terngiang-ngiang kembali kata-katanya di gegendang telinga saya...."Jadilah seperti pancang di tengah arus" Itulah kata-kata atau motto Cikgu Rizuan yang kerap kali dilaungkan didalam kelas..

*****
Ya,berbalik kepada cerita kelahiran blog baru saya ini,maka amat berbesar hatilah saya sekiranya,kehadiran bilasayabercerita.blogspot.com dapat diterima umum =)

usahlah kalian berasa segan silu melontarkan pendapat di akhir cerita ini kelak...saya amat berbesar hati untuk mengetahui reaksi kalian semua terhadap kelahiran blog ini =)


akhir kata,

"takkan Melayu hilang di dunia" =)

sekian,terima kasih..

saya yang bercerita,
naar91

0 kata-kata pujangga:

Post a Comment