Friday, May 7, 2010

terus melangkah....

Hmmm.....kini semuanya sudah jelas. Saya berjanji pada diri saya yang saya tidak akan terus menunggu dan terus berharap pada perkara yang tidak pasti lagi..


Saya mahu terus melangkah kerana saya tahu tiada gunanya lagi untuk saya terus menunggu dan berharap..


Takdir ditentukan Allah..Walau sekuat mana pun saya berharap tetapi kalau Allah tidak mengizinkan,maka ia tidak akan berlaku..

Saya bukan  mengalah tapi saya tidak mahu terus menerus hidup dalam khalayan yang tidak pasti lagi..Segala-galanya sudah jelas kini. Saya perlu terus mara ke hadapan.Terus menunggu dan berharap bukanlah jalan yang baik..


Saya pasrah...Saya reda..Saya terima walaupun sebenarnya hati saya belum begitu kuat untuk menerima kenyataan ini...hmmm..Tapi tidak mengapa..kerana ..


saya ada Allah =)
Allah Maha Mengetahui.Dia tahu apa yang terbaik buat saya.Maka,saya harus reda dengan hati yang ikhlas.

Ini salah saya..Perkara ini terjadi sebab saya..Maka,saya rasa saya berhak menanggung kesakitan ini..
Namun,apabila saya renung-renungkan kembali,saya tahu ini untuk kebaikan saya juga.Jadi saya harus kuat untuk bangun dan menerima kenyataan dan terus melangkah ke depan tanpa menoleh ke belakang lagi..



Cuma satu yang saya pinta..Tolong doakan saya supaya kuat =) Saya bimbang jika saya akan menoleh ke belakang lagi....




Reda dan terus melangkah...=)

saya yang bercerita,
naar91
Harap maaf..entri ini terpaksa dibatalkan..kerana blog ini saya cipta bukan tempat untuk meluahkan perasaan

0 kata-kata pujangga:

Post a Comment